Dansk
KomSim
Formål
Formålet med KomSim (KommunikationsSimulatoren) er at teste, om den teknologi, der benyttes i Dansksimulator-platformen, også med succes kan anvendes til genoptræning af talesproget hos senhjerneskadede.
WorkSim
Formål
Formålet med WorkSim er at udvikle arbejdsmarkedsrettede danskundervisningsmoduler, der kan bruges af såvel herboende som tilkommende voksne indvandrere.
Challenges of the Region: Depopulation Control, Development – best practices (DeCoDe)
Formål
Formålet med projektet er at udveksle strategier og gode praksisser omkring affolkningsproblematikker og diskutere, hvordan yderområder kan gøres attraktive.
Læs mere: Challenges of the Region: Depopulation Control, Development – best practices (DeCoDe)
Inclusion Power
Formål
Dette projekt udsprang af projektet PAV, der som støttet af EU’s Equal-program skulle videregive erfaringer fra projektet i to transnationale partnerskaber. Det ene partnerskab var Inclusion Power. Fokus i partnerskabet var på udveksling af erfaringer i forhold til at skabe social inklusion af svage grupper.
Netværksmægler
Formål
Formålet med projektet var at udvikle en såkaldt netværksmægleruddannelse. Projektet udsprang af det samarbejde med andre EQUAL-projekter, der foregik i projektet PAV.
EU Awareness
Formål
Projektet ønsker at styrke det europæiske medborgerskab ved at få en bedre forståelse af borgernes EU-skepsis samt oplyse og skabe debat om EU.
D-Learning
Formål
Designtænkning anvendes normalt som metode til praktisk og kreativ løsning af problemer. D-Learning (Design Thinking as a Means to innovative Product Development in Adult Learning) vil tilpasse og overføre metodikken fra designtænkning til voksenuddannelsesinstitutioner.
Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools
Formål
Stronger Together – Prevention of Radicalization in Schools vil hjælpe med at forebygge radikalisering blandt elever i 10-12-årsalderen ved at udvikle et undervisningsmateriale, der består af fem moduler og et digitalt brætspil.
Læs mere: Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools
KNOW-HUBs
Formål
Projektet videreudvikler og tester konceptet ”3M: Mødested, Mediator, Motor” som en metode til at gøre voksenuddannelsescentre til videns- og innovationscentre i landdistrikter.
ARTEM
Formål
I ARTEM-projektet udvikles et nytænkende træningsforløb, der sigter mod at styrke interkulturelle kompetencer hos fagfolk eller frivillige, der arbejder med flygtninge/indvandrere, og mod at fremme kompetencer hos flygtninge/indvandrere, så de bedre kan inkluderes i deres nye lokalsamfund.
Vejen Frem
Formål
Projektet ønskede at sætte fokus på succeshistorier fortalt af en gruppe indvandrere og flygtninge, der er kommet til Danmark som voksne.
PRISMA
Formål
Formålet med PRISMA (Participation Rather Than Integration of Migrant Communities in Adult Learning) er at diskutere og udveksle god praksis i forhold til aktiv, strategisk inddragelse af flygtninge og indvandrere i planlægningen af undervisningen på voksenuddannelsesområdet.
Prostitution og kvindehandel
Formål
Formålet med projektet var at arbejde for:
Skolen for alle
Formål
”Skolen for alle” er et pilotprojekt, der har fokus på forældre, som har dansk som andetsprog, og som har børn, der går eller skal gå i skole. Projektet skal støtte forældrene i at forstå den danske skolemodel og i at kommunikere med skolen.
AMARE-EU
Formål
AMARE-EU (Adoption of Multicultural Approaches towards Resilience Enhancement in EU) har til formål at skabe opmærksomhed om byers resiliens og udvikle konkrete løsninger til at involvere og informere de borgere, der grundet sociale, sproglige, økonomiske og kulturelle faktorer er i alvorlig risiko i tilfælde af en naturkatastrofe.
CRISCO
Formål
Formålet med CRISCO (Crossroad of the Regions – fostering involvement of all citizens in local life to improve social cohesion) er at skabe og inspirere til initiativer, der kan fremme social inklusion, ved at styrke den gensidige forståelse og interkulturelle dialog, bl.a. gennem en højere grad af involvering af alle borgere i lokalsamfundet.
Smart U Vejle
Formål
Projektet handler overordnet om at knytte universiteters undervisning og forskning til Vejle. Ideen er at give lettere og mere målrettet adgang til universitetsaktiviteter som mastermoduler og online undervisning, forskningssamarbejde, studievejledning og gode praktikforløb.
Focus Integration
Formål
Projektet ønskede at øge den fælles viden om det integrationsarbejde, som bliver foretaget af indvandrerorganisationer. Projektet fokuserede på selvhjælpsorganisationer som den overordnede metode til at styrke og udvikle integrationen af indvandrere fra tredjeverdenslande.
EPICURO
Formål
EPICURO (European Partnership for Innovative Cities within an Urban Resilience Outlook) er et projekt, der vil styrke byers resiliens, bl.a. med udgangspunkt i FN’s internationale strategi for katastrofereduktion.
Wide Incorporation of Social Education of Adults from Nordic Baltic Peripheral Areas (WISE)
Formål
Formålet var at skabe et netværk med fokus på socio-kulturel undervisning af voksne fra yderområderne i de nordiske og baltiske lande.
Police’s Itineraries in the Multi-Professional Network for the Prevention of Juvenile Delinquency (ITER)
Formål
Formålet var at udvikle redskaber til forebyggelse af kriminalitet blandt unge.
TOGETHER for Human Rights
Formål
Formålet med projektet var at fremme bevidstheden om menneskerettigheder i Europa og at skabe en fælles referenceramme for, hvordan man kan benytte sig af den foreliggende viden på området. TOGETHER for Human Rights søgte at indsamle og skabe overblik over de eksisterende praksisser inden for undervisning i menneskerettigheder i projektets partnerlande. Hensigten var at skabe mulighed for at overføre metoder og praksisser mellem lande og samfund.
Youth Fight for Democracy
Formål
Youth Fight for Democracy havde til formål at engagere udsatte unge og minoriteter i emnerne demokrati og aktiv samfundsdeltagelse. Det var et EU-projekt, som VIFIN og SSP Vejle indgik i sammen med organisationer i landene Bulgarien, Cypern, Grækenland, Italien, Litauen og Polen.
Young Ambassadors for Democracy and Inclusion
Formål
Projektet ønskede at udvikle kompetencer hos unge, der er engageret i frivillige aktiviteter. Målet var at skabe en ressourcestærk gruppe unge mennesker, som er i stand til at udbrede tanken bag og refleksionerne om aktivt medborgerskab og demokrati.
Actvise – Forum Theatre
Formål
I de europæiske lande er der en høj frafaldsprocent inden for erhvervsuddannelserne. En del af forklaringen på at de unge ikke afslutter deres uddannelse, er manglende afklaring og selvforståelse.