Slots, live casino, bets and much more at https://carriagemuseumlibrary.org/
Kapow Casino byder på en skatkammer af over 500 betagende spil, fra klassiske slots til moderne videospil og progressive jackpots, der kan forvandle dine spildrømme til virkelighed.

Dansk


APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities

Formål

Muligheden for som borger at bevæge sig mellem EU-medlemslandene er en høj prioritet for EU. For at gøre det nemt at finde information om den by, man flytter til, vil projektet APProach lancere en mobil-app.

Læs mere: APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities


Shaping Fair Cities

Formål

Shaping Fair Cities - integrating Agenda 2030 within local policies in times of great migration and refugees flows. A campaign and advocacy project led and implemented by LAs.

Formålet med projektet er at bidrage til at fremme forståelsen af de lokale myndigheders og borgernes forskellige roller og ansvar ift. den omkringliggende verden og for bæredygtig udvikling. 

Læs mere: Shaping Fair Cities


Øresundsbørnene

Formål
Projektet havde til hensigt at udvikle børns interkulturelle kompetencer og kommunikation og at styrke integrationen mellem den danske og svenske side af Øresund.

Læs mere: Øresundsbørnene


PAV

Formål
Formålet med projekt PAV (”På Vej i Arbejde”) var at udvikle og afprøve et fjernundervisningskoncept til undervisningen i dansk som andetsprog, så dele af undervisningen kunne foregå i lokalområdet og på arbejdspladserne.

Læs mere: PAV


ARTinLAN

Formål
ArtinLan (A Global Virtual Village for Languages & Art) vil udvikle en læringsmetode, som inddrager kunst i fremmedsprogstimerne i folkeskolens yngste klasser. Ved at skabe et internationalt lærernetværk til at udveksle erfaringer og inspirere til at prøve kunstaktiviteter i klassen, sigter ARTinLAN mod at fange unge elevers motivation for at lære fremmede sprog gennem kunstneriske aktiviteter såsom dans, musik, maling, teater mv.

Læs mere: ARTinLAN


ARTEM


Formål
I ARTEM-projektet udvikles et nytænkende træningsforløb, der sigter mod at styrke interkulturelle kompetencer hos fagfolk eller frivillige, der arbejder med flygtninge/indvandrere, og mod at fremme kompetencer hos flygtninge/indvandrere, så de bedre kan inkluderes i deres nye lokalsamfund.

Læs mere: ARTEM


Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring

Formål
Formålet med projektet var at udvikle metoder til at gennemføre arbejdspladsrelateret sprogundervisning for medarbejdere, mens de er på arbejdspladsen. Social- og sundhedsområdet (sosu) blev valgt som indsatsområde, fordi det er en branche, som rekrutterer mange tosprogede.

Læs mere: Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring


Learning by Doing

Formål
Formålet var at udveksle erfaringer mellem partnerlandene om de bedste metoder (”best practices”) til integration af udlændinge i det lokale samfund, med fokus på integration på arbejdsmarkedet.

Læs mere: Learning by Doing


dsa-com

Formål
Projektets mål var at styrke undervisningen på indvandrerområdet ved at udvikle et webbaseret læ­rings­univers (dsa-com – dansk som andetsprog-community). Læringsuniverset skulle omfatte fjernundervisnings­materialer til undervisning i dansk som andetsprog og mulighed for kommunikation og vidensdeling.

Læs mere: dsa-com


L2 Matematik

Formål

Flere af de tosprogede voksne, der deltager i de nordiske landes andetsprogsundervisning (L2-undervisning), har desuden behov for læring i matematik.

Læs mere: L2 Matematik


Vejen Frem

Formål
Projektet ønskede at sætte fokus på succeshistorier fortalt af en gruppe indvandrere og flygtninge, der er kommet til Danmark som voksne.

Læs mere: Vejen Frem


Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability

 

Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.

Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability


V-PAL

Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.

Læs mere: V-PAL


Det Mobile Sproglaboratorium

Formål
Formålet med projektet var at udvikle et mobilt sproglaboratorium.Laboratoriets sigte er at tilbyde voksnetosprogede nye muligheder for tilegnelse af dansk hverdags- og arbejdssamtale, f.eks. samtaler i børnehaven, med naboer, på arbejdspladsen, i kantinen, med arbejdsgiveren og med kunder.

Læs mere: Det Mobile Sproglaboratorium


Vores Fællessprog

Formål
Formålet med projektet var at digitalisere den kontrastive grammatikserie ”Vores Fællessprog”. Serien blev oprindeligt udviklet som et projekt under Daghøjskolen i Silkeborg af en gruppe lægfolk med Annie Nielsen (nu konsulentfirmaet Bifrost) som projektleder og redaktør. Grammatikserien blev udgivet i 1993-94 på 10 sprog: Tyrkisk, arabisk, serbokroatisk, somalisk, engelsk, fransk, persisk, swahili, vietnamesisk og spansk.

Læs mere: Vores Fællessprog


Skolen for alle

 

www.skolenforalle.dk

Formål
”Skolen for alle” er et pilotprojekt, der har fokus på forældre, som har dansk som andetsprog, og som har børn, der går eller skal gå i skole. Projektet skal støtte forældrene i at forstå den danske skolemodel og i at kommunikere med skolen. 

Læs mere: Skolen for alle


Languages from the Cradle

Formål
Projektet ønskede at fremme indlæring af europæiske sprog, især de mindre udbredte og lærte sprog, via vuggeviser.

Læs mere: Languages from the Cradle


Language & Culture Explorers Club

Formål
Formålet var at motivere unge voksne til at lære germanske og baltiske sprog samt til at udforske forskellige europæiske kulturer.

Læs mere: Language & Culture Explorers Club


Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted

Formål

Formålet med projektet var at videreudvikle Udtaleværkstedet i http://www.dansk.nu/ med animationer af alle danske enkeltlyde, øvelser i dialoger og et lærerværktøj til at producere egne udtaleøvelser.

Læs mere: Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted


Focus Integration

Formål
Projektet ønskede at øge den fælles viden om det integrationsarbejde, som bliver foretaget af indvandrerorganisationer. Projektet fokuserede på selvhjælpsorganisationer som den overordnede metode til at styrke og udvikle integrationen af indvandrere fra tredjeverdenslande.

Læs mere: Focus Integration


"Signs" Goes North

Formål
"
Signs" goes North arbejder overordnet med at udvikle en innovativ model til at styrke kulturel diversitet og social inklusion. Via visuelle repræsentationer og ’digital storytelling’ vil nyankomne flygtninge og immigranter få en indgang til sprog og kultur, ligesom lokalbefolkningen vil blive introduceret til de nyankomnes kulturer og sprog.

Læs mere: "Signs" Goes North


MobiDic - Den Mobile Ordbog

Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.

Læs mere: MobiDic - Den Mobile Ordbog


Hunt for Europe

Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.

Læs mere: Hunt for Europe


Double Bubble

Formål
Double Bubble støttede EU's mål om at fremme tilegnelsen af mindst to andre europæiske sprog blandt europæerne.

Læs mere: Double Bubble


Dansk Dagligliv på Video (DDV)

Formål
Projektets formål var at udvikle et materiale til at formidle en grundlæggende forståelse for, hvad det vil sige at være dansker. Målgruppen for materialet er etniske minoriteter med begrænset kontakt til danskere og dansk dagligliv.

Læs mere: Dansk Dagligliv på Video (DDV)

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.