Læring med IT - Afsluttede
Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability
Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.
Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability
V-PAL
Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.
QuaMMELOT
Formål
Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.
Hunt for Europe
Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.
WorkSim
Formål
Formålet med WorkSim er at udvikle arbejdsmarkedsrettede danskundervisningsmoduler, der kan bruges af såvel herboende som tilkommende voksne indvandrere.
StartDansk
Formål
Formålet med StartDansk er at tilbyde kursister på sprogcentrenes Danskuddannelse 1, modul 1 og 2, et relevant, enkelt og voksenrelateret it-materiale, der støtter såvel den dansksproglige tilegnelse som udvikling af digitale færdigheder.
AsylDansk
Formål
Formålet med projekt AsylDansk er at etablere en IT-læringsklynge på hhv. Thyregod og Jelling Asylcenter, hvor beboerne kan begynde at tilegne sig viden om det danske sprog, samt kulturen, gennem spillet ”Jagten på Arnestedet”.
Pilotforløb - skolekurser
Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.
KomSim
Formål
Formålet med KomSim (KommunikationsSimulatoren) er at teste, om den teknologi, der benyttes i Dansksimulator-platformen, også med succes kan anvendes til genoptræning af talesproget hos senhjerneskadede.
KidSim
Formål
Projektets formål er at omdanne Dansksimulatoren til også at kunne benyttes af børn, der modtager undervisning i dansk som andetsprog i den almindelige undervisning såvel som i modtageklasser.
Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie
Formål
Formålet med projektet var at skabe hovedsageligt digital formidling af Søren Kierkegaard for begyndere i anledningen af 200-året for hans fødsel. Formidlingen skete via forskellige platforme (Layar Augmented Reality, YouTube, Facebook, iBook og en klassisk papirudgave).
Jelling – riget og regenten
Formål
Formålet med projektet var at udvikle et online undervisningsmateriale til folkeskolens 3.-5. klasser om kong Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg.
Dansksimulatoren
Formål
Formålet med projektet var at udvikle et virtuelt 3D-spilunivers, der kan hjælpe fremmedsprogede med at lære dansk sprog og kultur.
Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)
Formål
Formålet var at fremme kendskabet til og brugen af computere og informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen af unge og voksne.
Læs mere: Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)
Medics on the Move
Formål
Medics on the Move (MoM) havde til formål at give sundhedsfagligt personale, der arbejder i udlandet, sproglige værktøjer og støtte til at fungere effektivt på deres nye arbejdsplads.
Language & Culture Explorers Club
Formål
Formålet var at motivere unge voksne til at lære germanske og baltiske sprog samt til at udforske forskellige europæiske kulturer.
Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
Formål
Projektet var målrettet flygtninge og andre udsatte grupper i Slovakiet. Formålet var at fremme disse gruppers integration på arbejdsmarkedet ved brug af e-læringsredskaber.
Læs mere: Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
E-nordisk nettverk
Formål
Formålet var at etablere et netværk i de nordisk-baltiske lande for at udveksle erfaringer og viden om undervisningsmetoder inden for e-læring af nordiske sprog.
E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)
Formål
Projektet havde til formål at støtte voksne uden uddannelse ved at give dem en mulighed for at udvikle deres IT-færdigheder og for at øge deres viden om europæisk kultur og arbejdsmarked.
Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted
Formål
Formålet med projektet var at videreudvikle Udtaleværkstedet i http://www.dansk.nu/ med animationer af alle danske enkeltlyde, øvelser i dialoger og et lærerværktøj til at producere egne udtaleøvelser.
Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring
Formål
Formålet med projektet var at udvikle metoder til at gennemføre arbejdspladsrelateret sprogundervisning for medarbejdere, mens de er på arbejdspladsen. Social- og sundhedsområdet (sosu) blev valgt som indsatsområde, fordi det er en branche, som rekrutterer mange tosprogede.
Læs mere: Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring
PAV
Formål
Formålet med projekt PAV (”På Vej i Arbejde”) var at udvikle og afprøve et fjernundervisningskoncept til undervisningen i dansk som andetsprog, så dele af undervisningen kunne foregå i lokalområdet og på arbejdspladserne.
MobiSticks
Formål
Projektet ønskede at udforske mulighederne med at anvende 2D-koder i undervisning og formidling. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).
MobiSticks på Arbejde
Formål
Formålet med projektet var at afprøve MobiSticks-koder i en virksomhedsrelateret sammenhæng. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).
MobiDic - Den Mobile Ordbog
Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.