Igangværende projekter
IMPACT
Formål
Inclusion Matters: Using Performance Arts Towards Cohesion and Tolerance (IMPACT) har til formål at skabe dialog og bygge bro mellem lokalsamfund og flygtninge, asylansøgere og migranter ved hjælp af performance art.
IRENE
Formål
IRENE (Increase the empoweRment of adults and migrants with spEcific learNing disordErs) har til formål at strukturere og afprøve en metode, der gennem selvstudier skal lette læring af et fremmed- eller andetsprog hos voksne med indlæringsvanskeligheder, herunder indvandrere.
VALITS 2.0
Formål
VALITS 2.0 (Validating Informal and Transversal Skills for Disadvantaged and Low Skilled Persons) søger at udvikle redskaber, som kan hjælpe lavt uddannede og udsatte personer med at få anerkendt tværgående færdigheder og uformelle kompetencer.
Live Circular Canvas
Formål
Live Circular Canvas (Circular Thinking in Action – New Skills for Young Adults through Circular Business Models and Digital Storytelling) har til formål at opbygge kompetencer blandt unge entreprenører i cirkulær virksomhedsdrift.
Nordic Digital Inclusive Entrepreneurship Programme
Formål
Projektet ”Nordic Digital Inclusive Entrepreneurship Programme” vil træne asylansøgere, flygtninge og indvandrere i entreprenørskabskompetencer for at styrke deres tillid til egne ressourcer og finde måder, hvorpå disse kan bruges aktivt i samfundet.
Læs mere: Nordic Digital Inclusive Entrepreneurship Programme
Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
Formål
Projektet ’Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality’ (VRAA) har til formål at fremme den sociale inklusion af personer inden for autismespektret igennem brugen af VR-værktøjer. VR-værktøjerne udvikles af unge, der selv har autisme.
Læs mere: Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
Live Circular Canvas
Formål
Live Circular Canvas (Circular Thinking in Action – New Skills for Young Adults through Circular Business Models and Digital Storytelling) har til formål at opbygge kompetencer blandt unge entreprenører i cirkulær virksomhedsdrift.
21C-SDG
Formål
21C-SDG (21st Century Skills in the Context of UN’s Social Development Goals for Pupils) har til formål at fremme kompetencer, som er essentielle for unges udvikling og succes i det 21. århundrede. Det omfatter kompetencer som entreprenørskab, kritisk tænkning, mediekendskab og kreativ problemløsning.
Who Conducts the Orchestra
Formål
Projektet ‘Who Conducts the Orchestra: A Shared Responsibility of Parents, Teachers & Pedagogues in Children’s Education’ har til formål at forbedre samarbejdet mellem lærere, pædagoger og forældre, herunder skabe større opmærksomhed om betydningen af forældres engagement i deres børns uddannelse.
FACE
Formål
Formålet med FACE (Fighting against Cyberbullying and Exclusion) er at forbedre viden og udvikle nye værktøjer til håndtering af online mobning blandt børn og teenagere.
21st Century Skills for 21st Century Needs
Formål
Formålet med projektet er at understøtte undervisning i det 21. århundredes kompetencer i grundskolen og på ungdomsuddannelser.
Digitalt - det er for børn
Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.
Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
Formål
Projektet ’Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality’ (VRAA) har til formål at fremme den sociale inklusion af personer inden for autismespektret igennem brugen af VR-værktøjer. VR-værktøjerne udvikles af unge, der selv har autisme.
Læs mere: Social Inclusion of People with Autism Spectrum Syndrome through Virtual Reality
VALITS 2.0
Formål
VALITS 2.0 (Validating Informal and Transversal Skills for Disadvantaged and Low Skilled Persons) søger at udvikle redskaber, som kan hjælpe lavt uddannede og udsatte personer med at få anerkendt tværgående færdigheder og uformelle kompetencer.
IRENE
Formål
IRENE (Increase the empoweRment of adults and migrants with spEcific learNing disordErs) har til formål at strukturere og afprøve en metode, der gennem selvstudier skal lette læring af et fremmed- eller andetsprog hos voksne med indlæringsvanskeligheder, herunder indvandrere.
Digitalt - det er for børn
Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.
DIVERSITY
Formål
Formålet med projektet ’DIVERSITY: Including Migrants Through Organisational Development and Programme Planning in Adult Education’ er at sætte fokus på, hvordan den generelle voksenundervisning kan tilpasses til bedre at inkludere flygtninge/indvandrere, i stedet for at disse anses som en målgruppe, der kræver separate tilbud.
21C-SDG
Formål
21C-SDG (21st Century Skills in the Context of UN’s Social Development Goals for Pupils) har til formål at fremme kompetencer, som er essentielle for unges udvikling og succes i det 21. århundrede. Det omfatter kompetencer som entreprenørskab, kritisk tænkning, mediekendskab og kreativ problemløsning.
Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking
Formål
Projektet ’Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking’ har til formål at opbygge og understøtte et entreprenørskabs-mindset hos socialt udsatte grupper, med henblik på at fremme en højere grad af social inklusion. Projektet ønsker at inddrage succeshistorier i form af rollemodeller, som har stået i den samme situation som målgruppen.
Læs mere: Building Social Bridges by Entrepreneurial Thinking
PROM-PAR
Formål
PROM-PAR (Promoting migrants’ democratic participation and integration) sigter efter at styrke demokratisk deltagelse blandt migranter. Projektet er baseret på uddannelse i medborgerskab som grundlaget for demokratisk deltagelse samt udviklingen af selvtillid, kritisk tankegang og demokratiske normer.
FACE
Formål
Formålet med FACE (Fighting against Cyberbullying and Exclusion) er at forbedre viden og udvikle nye værktøjer til håndtering af online mobning blandt børn og teenagere.
IMPACT
Formål
Inclusion Matters: Using Performance Arts Towards Cohesion and Tolerance (IMPACT) har til formål at skabe dialog og bygge bro mellem lokalsamfund og flygtninge, asylansøgere og migranter ved hjælp af performance art.
ELAINE 2.0
Formål
Formålet med projektet er, at praktikere inden for integrationsområdet får ny viden, deler erfaringer om integrationspraksis og får inspiration til nye løsninger på integrationsudfordringer både på europæisk og lokalt plan. Samlet set vil projektet bidrage til bedre muligheder for integration af flygtninge og indvandrere på europæisk og lokalt plan.
APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities
Formål
Muligheden for som borger at bevæge sig mellem EU-medlemslandene er en høj prioritet for EU. For at gøre det nemt at finde information om den by, man flytter til, vil projektet APProach lancere en mobil-app.
Læs mere: APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities
Shaping Fair Cities
Formål
Shaping Fair Cities - integrating Agenda 2030 within local policies in times of great migration and refugees flows. A campaign and advocacy project led and implemented by LAs.
Formålet med projektet er at bidrage til at fremme forståelsen af de lokale myndigheders og borgernes forskellige roller og ansvar ift. den omkringliggende verden og for bæredygtig udvikling.