Dansk
Mangfoldighedsledelse
Formål
Formålet med projektet var at udvikle og gennemføre kurser i mangfoldighedsledelse med henblik på at fremme en vellykket integration på arbejdsmarkedet.
Etniske iværksættere
Formål
Projektets overordnede mål var at udvikle skræddersyede kompetenceafklarings- og kompetenceudviklingsforløb for potentielle og nyetablerede etniske iværksættere, skabe netværk mellem disse grupper samt styrke rådgivningen af målgruppen.
Livorno: A Knowledge Province for Seniors at Work
Formål
Projektets formål var at indsamle viden og erfaringer fra fire europæiske lande om fastholdelse af ældre i beskæftigelse gennem tiltag som deltagelse i kurser og tæt samarbejde mellem arbejdsformidlingen, fagforeninger og arbejdsgivere.
MobiDic - Den Mobile Ordbog
Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.
Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
Formål
Projektet var målrettet flygtninge og andre udsatte grupper i Slovakiet. Formålet var at fremme disse gruppers integration på arbejdsmarkedet ved brug af e-læringsredskaber.
Læs mere: Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)
Formål
Projektet havde til formål at støtte voksne uden uddannelse ved at give dem en mulighed for at udvikle deres IT-færdigheder og for at øge deres viden om europæisk kultur og arbejdsmarked.
Sprogmentor
Formål
Formålet med projektet var at bidrage til, at dansktræning med mentor udnyttes som potentiale til integration og fastholdelse af nydanskere på arbejdsmarkedet.
Welcome Package for Migrant Workers
Formål
Et stadigt stigende antal østeuropæere tager til andre europæiske lande for at arbejde. Dette projekt havde til formål at hjælpe disse arbejdstagere og forberede dem på de forhold, der gør sig gældende i det land, de tager til.
Mobil Efteruddannelse
Formål
Mobil Efteruddannelse havde til formål at udvikle og afprøve innovative uddannelsesforløb baseret på digitale værktøjer. Målgruppen var medarbejdere i små og mellemstore virksomheder i Region Syddanmark. Ved at bruge de digitale værktøjer fik regionens virksomheder mulighed for at tilbyde deres medarbejdere en kompetenceudvikling, der imødekommer behovene for praksisnær, fleksibel og livslang læring.
Medics on the Move
Formål
Medics on the Move (MoM) havde til formål at give sundhedsfagligt personale, der arbejder i udlandet, sproglige værktøjer og støtte til at fungere effektivt på deres nye arbejdsplads.
Eurobalance
Formål
Projektet havde til formål at skabe et uddannelses- og læringsmiljø, som fremmer en mere effektiv implementering af Work Life Balance (balance mellem arbejdsliv og privatliv).
Better Jobs for 50+
Formål
Formålet var at finde frem til best practice inden for området ”fastholdelse af ældre på arbejdsmarkedet”.
MobiSticks på Arbejde
Formål
Formålet med projektet var at afprøve MobiSticks-koder i en virksomhedsrelateret sammenhæng. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).
Administrations Go Europe (AGE)
Formål
Projektet ville øge kommuners konkurrencedygtighed gennem internationalisering. Fokus var på udvikling af kurser, der forbedrer kommunale medarbejderes kompetencer i at udvikle og styre internationale partnerskabsprojekter.
AGE+
Formål
Formålet med AGE+ (Administrations Go Europe platform for e-learning and updating supports) er at styrke kommunale medarbejderes kompetencer i forhold til at udvikle og styre internationale partnerskabsprojekter.
Dansk+
Formål
DANSK+ er et udviklingsprojekt, som KL, LO og DA er gået sammen om som led i firepartsaftalen 2014 mellem regeringen og de tre organisationer om styrkelse af den beskæftigelsesrettede integration.
WorkSim
Formål
Formålet med WorkSim er at udvikle arbejdsmarkedsrettede danskundervisningsmoduler, der kan bruges af såvel herboende som tilkommende voksne indvandrere.
EVA
Formål
Formålet med EVA (A European Entrepreneurship VET Model and Assessment Framework for Ethnic Minorities) er at udvikle redskaber til kompetenceafdækning og -udvikling af flygtninge/indvandrere, der ønsker at starte deres egen virksomhed.
Øresundsbørnene
Formål
Projektet havde til hensigt at udvikle børns interkulturelle kompetencer og kommunikation og at styrke integrationen mellem den danske og svenske side af Øresund.
Samarbejde med Mølholm Skole og CSV Vejle
I skoleåret 2018/2019 udvikler og implementerer VIFIN i samarbejde med Mølholm Skole og CSV Vejle (Center for specialundervisning til voksne og unge) et nyt undervisningskoncept til specialklasser på mellemtrinnet.
ARTinLAN
Formål
ArtinLan (A Global Virtual Village for Languages & Art) vil udvikle en læringsmetode, som inddrager kunst i fremmedsprogstimerne i folkeskolens yngste klasser. Ved at skabe et internationalt lærernetværk til at udveksle erfaringer og inspirere til at prøve kunstaktiviteter i klassen, sigter ARTinLAN mod at fange unge elevers motivation for at lære fremmede sprog gennem kunstneriske aktiviteter såsom dans, musik, maling, teater mv.
No Alternative Facts
Formål
No Alternative Facts har til formål at give unge i alderen 15-25 år de kritiske færdigheder, der er nødvendige for at lære at skelne imellem propaganda og informationskilder, man kan have tillid til på internettet.
Dannelse gennem filosofiske samtaler
Formål
Projektet "Dannelse gennem filosofiske samtaler i dagtilbud - et fundament for fremtidens børn" er en del af en bredere strategisk proces i Vejle Kommune om en målrettet styrkelse af tidlig læring og dannelse i dagtilbud.
SEEDS
Formål
Projektet SEEDS (Social Entrepreneurship Empowering Development in Preschools) har til formål at udvikle en europæisk pædagogik rettet mod det 21. århundrede og de kompetencer, vores børn får brug for at lære for at kunne være velfungerende borgere og individer i fremtidens samfund.
Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools
Formål
Stronger Together – Prevention of Radicalization in Schools vil hjælpe med at forebygge radikalisering blandt elever i 10-12-årsalderen ved at udvikle et undervisningsmateriale, der består af fem moduler og et digitalt brætspil.
Læs mere: Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools