Dansk
MESI
Hjælper du flygtninge/indvandrere til et liv som iværksætter? MESI-platformen giver viden og færdigheder til den nye iværksætter og inspiration til dig som vejleder eller sparringspartner.
EMBRACE
Skal du have eller hjælpe flygtninge/immigranter ind i landbrugs- og fødevaresektoren? Her får du viden om:
- hvilke kompetencer der kræves inden for området
- hvordan du kan anerkende og validere flygtninge/indvandreres kvalifikationer
og du får værktøjer til at guide målgruppen nærmere et job indenfor området
MigrAID Online
MigrAID Online (2019) - er en række materialer og værktøjer til at håndtere og drage nytte af etnisk diversitet i små og mellemstore virksomheder. Målgruppen for materialerne er dels faglige organisationer og virksomhedsledere, dels migranter. Materialerne er udviklet i Erasmus+ projektet MigrAID – Educating Social Partners towards Ethnic Diversity in SME’s.
EVA
EVA (2018) er en online platform målrettet indvandrere, der ønsker at starte egen virksomhed i enten Danmark, Cypern, Italien, Malta eller Tyskland.
WorkSim
WorkSim (2017) er et materiale med jobspecifikke undervisnings- og inspirationsmoduler, primært beregnet til udlændinge, der enten kommer til Danmark for at arbejde i den specifikke sektor eller som allerede er her. Indtil videre er der materiale til områderne SOSU og au pair samt et mere generelt modul.
Stronger Together
Med Stronger Together får du både undervisningsmateriale, digitalt brætspil og håndbog til dit arbejde med 10-12-årige omkring antiradikalisering.
Skolen for alle
Er du kommende ny forælder i folkeskolen? På skolenforalle.dk får du viden om 0.-3. årgang generelt, for dit barn og for dig som forælder. Siden er lavet med tanke for forældre med anden etnisk baggrund end dansk - men giver god viden til ALLE.
No Alternative Facts
Underviser du unge mellem 15 og 25? Så er No Alternative Facts måske noget for dig! Her får du bl.a. metoder til at arbejde med viden om "fake news", så opmærksomheden om informationers sandhedsværdi skærpes. Der arbejdes med forskellige kategorier af "fake news" og håndtering af "fake news", og så introduceres der til brugen af spil og gives adgang til spilbaseret læring.
Quammelot
Arbejder du med inklusion af nyankomne flygtninge/indvandrere på mellemtrin eller i udskolingen? Projekt Quammelot har lavet et inspirationsmateriale med konkrete øvelser til undervisningen. Materialet ligger både på dansk og engelsk.
ArtinLan
Ønsker du inspiration til kreativ sprogundervisning for børn? ArtinLan ligger inde med et væld af idéer, der gør brug af: musik, billedkunst, dans, drama, kreativ skrivning mv.
SEEDS
Arbejder du i en daginstitution? Ønsker du inspiration til at arbejde med det 21. århundredes kompetencer? Projekt SEEDS har gennem leg og eksperimenter fundet en masse sjove ideer til, hvordan man bl.a. kan blande digitale medier, robotter og små dioder, leg, eventyrfortælling og eksperimenter.
Digitalt - det er for børn
Digitalt – det er for børn (2015) er både en hjemmeside og et projekt i Vejle Kommune om børn og digitale medier. VIFIN er en del af partnerskabet i Digitalt - det er for børn.
Jellingstenen
Jellingstenen.dk er et 20 timers online undervisningsmateriale i faget historie for 3.-4. klassetrin. Her arbejder eleverne med de givne Fælles Mål på varierede måder. Der er mulighed for at udvikle evnen til at læse, lytte, fortælle, genfortælle, beskrive, illustrere, rekonstruere og dramatisere.
Teen City
Teen City (2010) – er et spil rettet mod unge. Formålet er at forebygge kriminalitet.
ARTEM
Arbejder du med flygtninge/indvandrere? Så kig omkring https://www.artemaccess.eu/da/artem-action!
Her får du bl.a. træningsmanualer (engelsk) til kurser omkring kultur, kulturmøder og sproget i kulturmøder. Du finder også analyser og anbefalinger inden for området.
KNOW HUBs
Ønsker du værktøjer til at støtte unge og voksne i at gennemføre uddannelse eller få arbejde?
Projekt KNOW HUBs har bl.a. udviklet en værktøjskasse til dig, der fungerer som mentor.
Find værktøjskassen her.
Stronger Together
Med Stronger Together får du både undervisningsmateriale, digitalt brætspil og håndbog til dit arbejde med 10-12-årige omkring antiradikalisering.
D-Learning
Ønsker du at forbedre voksenundervisning i det større eller mindre? Designtænkning kan bruges til at udvikle nye metoder og produkter.
Projekt Design Thinking in Adult Learning giver dig både grundig introduktion til designtænkning som metode og guide til at afholde workshopper i metoden.
Skolen for alle
Er du kommende ny forælder i folkeskolen? På skolenforalle.dk får du viden om 0.-3. årgang generelt, for dit barn og for dig som forælder. Siden er lavet med tanke for forældre med anden etnisk baggrund end dansk - men giver god viden til ALLE.
PRISMA
Vil du gerne blive bedre til at vurdere, hvor god din institution er til at inddrage flygtninge/indvandrere i planlægning og design af undervisning?
Projekt Prisma har udviklet et vurderingsskema og et vurderingsgrid, der kan bruges til at skabe dialog og få et bud på, hvor I står, og hvad der kan gøres bedre.
AMARE-EU
Understøt den resiliente by ved også at få flygtninge/indvandrere med i arbejdet.
Her får du information og værktøjer til at finde ud af, hvor I står som by, og hvordan I kan komme til at stå endnu stærkere.
The Learning Society
Hvordan sikrer vi livslang fleksibel og robust læring i organisationer?
Få anbefalinger ud fra fire cases i projekt: The Learning Society.
Hent dem her, hvor du også kan læse den længere rapport.
Smart Mature Resilience
Smart Mature Resilience (2018) – er et projekt, som støttet af EU-programmet Horizon 2020 har udviklet en vejledning og en række værktøjer til at vurdere og styrke byers resiliens. Alle produkter er frit tilgængelige på http://smr-project.eu/home/
Spice Catalog
Spice Catalog - Taste Different (2014) – er et krydderikatalog, hvor man kan læse om forskellige krydderiers smag, anvendelse, historiske oprindelse samt få en ’fun fact’ om krydderiet.
CookBook
Cookbook: Traditional & Modern recipes from Women Living in Bulgaria, Denmark, Germany, Spain, Turkey and the United Kingdom (2013) - er en kogebog, der er produceret i projektet WI-CaN.