Dansk
CoastLinks: Labour Integration of Migrants in Denmark, Germany and Italy
CoastLinks: Labour Integration of Migrants in Denmark, Germany and Italy (2005) – giver et overblik over de barrierer, der kan være for immigranter i forhold til at få adgang til og fastholdes på arbejdsmarkedet.
Læs mere: CoastLinks: Labour Integration of Migrants in Denmark, Germany and Italy
CoastLinks: Toolbox for Integration of Migrants
CoastLinks: Toolbox for Integration of Migrants (2005) – giver eksempler på succesfulde initiativer til at tiltrække og fastholde immigranter på arbejdsmarkedet i Danmark, Tyskland og Italien.
Learning by Doing
Learning by Doing – Best Practices on Integration of Migrants to the Labour Market (2005)
Inspirationskatalog. Dannelse gennem filosofiske samtaler – et fundament for fremtidens børn
Inspirationskatalog. Dannelse gennem filosofiske samtaler – et fundament for fremtidens børn (2019) – er en samling af korte beskrivelser af aktiviteter til at skabe tidlig læring og dannelse, afprøvet i daginstitutioner i Vejle.
Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag
Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag – et inspirationskatalog for dagtilbud (2018) – er baseret på et aktionslæringsprojekt støttet af BUPL’s Udviklingspulje, gennemført i perioden 2017-2018.
Læs mere: Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag
Dannelse i en digital og global verden
Dannelse i en digital og global verden – digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces (2015). Af Klaus Thestrup, Maren Pilegård Andersen, Carsten Jessen, Jacob Knudsen og Kjetil Sandvik.
Practical Guide
Practical Guide – Police’s Itineraries in the Multi-Professional Network for the Prevention of Juvenile Delinquency (2010)
Ungeundersøgelse
Ungeundersøgelse – Vejle ’09 (2010) – er en kvantitativ undersøgelse af trivsel, sundhedsadfærd, spillevaner, lovovertrædelser, sexvaner og uddannelsesvalg blandt de ældste folkeskoleelever og de yngste elever på ungdomsuddannelserne i Vejle Kommune.
Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter
Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter (2009). Projektet, der blev gennemført af SSP Vejle, benyttede en involverende og opsøgende socialpædagogisk metode til at skabe kontakten til de unge etniske minoriteter og deres familier.
Læs mere: Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter
Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering
Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering (2009).Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Læs mere: Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering
Lektiebogen
Lektiebogen (2008) – giver information om de muligheder, der findes for at støtte børn og unge i deres lektielæsning.
Sprog fra vuggen
Sprog fra vuggen (2008) – bog og tilhørende CD med vuggeviser fra Tyrkiet, Danmark, Grækenland, Tjekkiet, England, Italien og Rumænien samt CD-ROM med interaktive læringsspil og animerede vuggeviser.
Evaluering. Tjansen – principper og metoder
Evaluering. Tjansen – principper og metoder (2007). Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken
Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken (2007). På baggrund af de forhold der begrundede ansættelsen af en socialfaglig medarbejder, fokuserer rapporten på, hvordan medarbejdere på skolen og i institutionerne samt samarbejdsparter på Nørremarken oplevede den socialfaglige medarbejders indsats.
Læs mere: Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken
Unges trivsel og sundhedsadfærd
Unges trivsel og sundhedsadfærd (2007) – er en kvantitativ undersøgelse af trivsel og sundhedsadfærd blandt unge mellem 13 og 20 år i Vejle Kommune.
Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge
Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge (2006). Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Læs mere: Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge
Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen
Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen (2006)
Læs mere: Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen
Evaluering. Lektiecafeen på Nørremarksskolen
Evaluering. Lektiecafeen på Nørremarksskolen (2005) – undersøger lektiecafeens struktur, processer og resultater.
Se evaluering her.
Vejle - byen af resiliente løsninger
Vejle - byen af resiliente løsninger (2018) beskriver syv nytænkende og værdiskabende projekter, som Vejle Kommune, Vejle Spildevand, Spinderihallerne, Green Tech Center, Teknik & Miljø og VIFIN har været med til at igangsætte. Projekterne har åbnet muligheder for fremtidens resiliensarbejde i Vejle by og Danmark såvel som i Europa.
European Resilience Management Guideline
The European Resilience Management Guideline (2018) - er en vejledning til processer og værktøjer i forhold til at skabe mere resiliente byer.
Best Practice Indicators for Resilience Initiatives and Pilot Test Report
Best Practice Indicators for Resilience Initiatives and Pilot Test Report (2018) - er en samling af gode praksisser inden for resiliens i de byer, der deltog i EPICURO-projektet, samt en opsummering af byernes pilotprojekter.
Læs mere: Best Practice Indicators for Resilience Initiatives and Pilot Test Report
Recommendations for developing a resilient learning society
Recommendations for developing a resilient learning society - developed in the Nordplus Horizontal project The Learning Society (2018) - er en rapport, som beskriver erfaringerne fra projektet The Learning Society. Projektets formål var at eksperimentere med nye og mere fleksible læringsformater.
Læs mere: Recommendations for developing a resilient learning society
Democratic Compact: Improving Democracy in Europe
Democratic Compact: Improving Democracy in Europe (2015) er et katalog med anbefalelsesværdige og afprøvede metoder til involvering af medborgere i demokratiske beslutninger på lokalt og regionalt niveau.
Undervisning i menneskerettigheder – et 10-punktskatalog
Undervisning i menneskerettigheder – et 10-punktskatalog (2012) – kataloget opstiller ti centrale problemfelter i forbindelse med menneskerettigheder.
Læs mere: Undervisning i menneskerettigheder – et 10-punktskatalog
Focus Integration
Focus Integration: Self-Organization as a Means to Integration of Third Country Nationals in Europe (2009)