Dansk
Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)
Formål
Formålet var at fremme kendskabet til og brugen af computere og informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen af unge og voksne.
Læs mere: Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)
QuaMMELOT
Formål
Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.
Language & Culture Explorers Club
Formål
Formålet var at motivere unge voksne til at lære germanske og baltiske sprog samt til at udforske forskellige europæiske kulturer.
Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted
Formål
Formålet med projektet var at videreudvikle Udtaleværkstedet i http://www.dansk.nu/ med animationer af alle danske enkeltlyde, øvelser i dialoger og et lærerværktøj til at producere egne udtaleøvelser.
E-nordisk nettverk
Formål
Formålet var at etablere et netværk i de nordisk-baltiske lande for at udveksle erfaringer og viden om undervisningsmetoder inden for e-læring af nordiske sprog.
MobiDic - Den Mobile Ordbog
Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.
Hunt for Europe
Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.
Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
Formål
Projektet var målrettet flygtninge og andre udsatte grupper i Slovakiet. Formålet var at fremme disse gruppers integration på arbejdsmarkedet ved brug af e-læringsredskaber.
Læs mere: Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)
E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)
Formål
Projektet havde til formål at støtte voksne uden uddannelse ved at give dem en mulighed for at udvikle deres IT-færdigheder og for at øge deres viden om europæisk kultur og arbejdsmarked.
Dansk Dagligliv på Video (DDV)
Formål
Projektets formål var at udvikle et materiale til at formidle en grundlæggende forståelse for, hvad det vil sige at være dansker. Målgruppen for materialet er etniske minoriteter med begrænset kontakt til danskere og dansk dagligliv.
MobiSticks
Formål
Projektet ønskede at udforske mulighederne med at anvende 2D-koder i undervisning og formidling. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).
Mobil Efteruddannelse
Formål
Mobil Efteruddannelse havde til formål at udvikle og afprøve innovative uddannelsesforløb baseret på digitale værktøjer. Målgruppen var medarbejdere i små og mellemstore virksomheder i Region Syddanmark. Ved at bruge de digitale værktøjer fik regionens virksomheder mulighed for at tilbyde deres medarbejdere en kompetenceudvikling, der imødekommer behovene for praksisnær, fleksibel og livslang læring.
Medics on the Move
Formål
Medics on the Move (MoM) havde til formål at give sundhedsfagligt personale, der arbejder i udlandet, sproglige værktøjer og støtte til at fungere effektivt på deres nye arbejdsplads.
Dansksimulatoren
Formål
Formålet med projektet var at udvikle et virtuelt 3D-spilunivers, der kan hjælpe fremmedsprogede med at lære dansk sprog og kultur.
MobiSticks på Arbejde
Formål
Formålet med projektet var at afprøve MobiSticks-koder i en virksomhedsrelateret sammenhæng. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).
Undervisningsteknologi i Bevægelse
Formål
Formålet med projektet var at opkvalificere lærere til at bruge teknologi i undervisningen, til at afprøve digitale materialer og værktøjer på forskellige målgrupper samt til at opsamle og udbrede erfaringer.
Stol på ingen! - Rænkespil i Kongens Kolding
Formål
I ”Stol på ingen!” blev der udviklet en digital renæssancekrimi. Målet var at skabe en blanding af en anderledes historisk byvandring og en dramatisk krimifortælling, hvor brugeren selv er detektiven, der samler trådene i opklaringen af krimiens gåder ved hjælp sin mobiltelefon.
Jelling – riget og regenten
Formål
Formålet med projektet var at udvikle et online undervisningsmateriale til folkeskolens 3.-5. klasser om kong Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg.
Online Dansk
Formål
Online Dansk udviklede et e-læringsmateriale til brug for læring af dansk som andetsprog. Det retter sig mod udenlandske arbejdstagere og deres familier.
Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie
Formål
Formålet med projektet var at skabe hovedsageligt digital formidling af Søren Kierkegaard for begyndere i anledningen af 200-året for hans fødsel. Formidlingen skete via forskellige platforme (Layar Augmented Reality, YouTube, Facebook, iBook og en klassisk papirudgave).
KidSim
Formål
Projektets formål er at omdanne Dansksimulatoren til også at kunne benyttes af børn, der modtager undervisning i dansk som andetsprog i den almindelige undervisning såvel som i modtageklasser.
Pilotforløb - skolekurser
Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.
AsylDansk
Formål
Formålet med projekt AsylDansk er at etablere en IT-læringsklynge på hhv. Thyregod og Jelling Asylcenter, hvor beboerne kan begynde at tilegne sig viden om det danske sprog, samt kulturen, gennem spillet ”Jagten på Arnestedet”.
Det Mobile Vejle
Formål
Det Mobile Vejle er et netværk, som VIFIN i 2008 har taget initiativ til at danne på baggrund af de erfaringer, vi har opnået med mobiltelefoner og læring i en række projekter.
StartDansk
Formål
Formålet med StartDansk er at tilbyde kursister på sprogcentrenes Danskuddannelse 1, modul 1 og 2, et relevant, enkelt og voksenrelateret it-materiale, der støtter såvel den dansksproglige tilegnelse som udvikling af digitale færdigheder.