Slots, live casino, bets and much more at https://carriagemuseumlibrary.org/
Kapow Casino byder på en skatkammer af over 500 betagende spil, fra klassiske slots til moderne videospil og progressive jackpots, der kan forvandle dine spildrømme til virkelighed.

Projekter


Nordlinjen



Formål

Projekt Nordlinjen handler om at være ung i Færøerne, Island, Grønland og Danmark. Det overordnede mål er at skabe en større bevidsthed og en større indsigt i det fællesskab, som de unge er en del af.

Læs mere: Nordlinjen


Nordpiloterne



Formål
Projektet handler om nabosprogsundervisning i folkeskolernes 5., 6. og 7. klasser. Nabosprogsundervisning anses som en genvej til fremmedsprogsundervisning, idet det åbner for nye muligheder for at arbejde med en sproglig opmærksomhed og mulighed for gennem ”det fremmede” at blive mere bevidst om eget sprog og egen kultur.

Læs mere: Nordpiloterne


Languages from the Cradle

Formål
Projektet ønskede at fremme indlæring af europæiske sprog, især de mindre udbredte og lærte sprog, via vuggeviser.

Læs mere: Languages from the Cradle


Double Bubble

Formål
Double Bubble støttede EU's mål om at fremme tilegnelsen af mindst to andre europæiske sprog blandt europæerne.

Læs mere: Double Bubble


EUD Sprogscreening

Formål
EUD Sprogscreening havde til formål at udvikle et værktøj til at teste danskkundskaberne hos tosprogede elever på erhvervsuddannelserne (EUD) for at danne en profil af den enkelte elevs sproglige kompetencer og derved gøre det lettere for underviserne at bestemme elevernes uddannelsesbehov i dansk.

Læs mere: EUD Sprogscreening


Police’s Itineraries in the Multi-Professional Network for the Prevention of Juvenile Delinquency (ITER)

Formål
Formålet var at udvikle redskaber til forebyggelse af kriminalitet blandt unge.

Læs mere: Police’s Itineraries in the Multi-Professional Network for the Prevention of Juvenile Delinquency...


Youth Fight for Democracy

Formål
Youth Fight for Democracy havde til formål at engagere udsatte unge og minoriteter i emnerne demokrati og aktiv samfundsdeltagelse. Det var et EU-projekt, som VIFIN og SSP Vejle indgik i sammen med organisationer i landene Bulgarien, Cypern, Grækenland, Italien, Litauen og Polen.

Læs mere: Youth Fight for Democracy


Young Ambassadors for Democracy and Inclusion

Formål

Projektet ønskede at udvikle kompetencer hos unge, der er engageret i frivillige aktiviteter. Målet var at skabe en ressourcestærk gruppe unge mennesker, som er i stand til at udbrede tanken bag og refleksionerne om aktivt medborgerskab og demokrati.

Læs mere: Young Ambassadors for Democracy and Inclusion


Actvise – Forum Theatre

Formål

I de europæiske lande er der en høj frafaldsprocent inden for erhvervsuddannelserne. En del af forklaringen på at de unge ikke afslutter deres uddannelse, er manglende afklaring og selvforståelse.

Læs mere: Actvise – Forum Theatre


Jelling – riget og regenten

Formål

Formålet med projektet var at udvikle et online undervisningsmateriale til folkeskolens 3.-5. klasser om kong Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg.

Læs mere: Jelling – riget og regenten


Digital formativ sprogscreening på EUD

Formål

Projektets formål var at udvikle et digitalt sprogscreeningsværktøj til erhvervsuddannelserne. Projektet byggede bl.a. videre på et allerede eksisterende sprogscreeningsværktøj, som VIFIN var med til at udvikle (se her).

Læs mere: Digital formativ sprogscreening på EUD


KidSim

 

Formål
Projektets formål er at omdanne Dansksimulatoren til også at kunne benyttes af børn, der modtager undervisning i dansk som andetsprog i den almindelige undervisning såvel som i modtageklasser.

Læs mere: KidSim


Pilotforløb - skolekurser

Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.

Læs mere: Pilotforløb - skolekurser


Åben Skole

 

Formål
Åben Skole var et projekt, der fandt sted på Vinding Skole i skoleåret 2015/16.

Læs mere: Åben Skole


Børn som digitale verdensborgere

Formål
Projektet er et forskningsforløb, der skal kortlægge - og udvikle ideer til - brugen af digitale medier i daginstitutioner, med fokus på digital dannelse.

Læs mere: Børn som digitale verdensborgere


Tidlig læring i dagtilbud

Formål
Projektet "Tidlig læring i dagtilbud inkluderende læringsmiljøer på barnets præmisser" er en del af en bredere strategisk proces i Vejle Kommune om at udvikle en ny målrettet tilgang til at understøtte tidlig læring i dagtilbud.

Læs mere: Tidlig læring i dagtilbud


Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag

Formål
Projektet ”Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag” vil styrke forældresamarbejdet i  daginstitutionen Bullerbo og derigennem styrke det daglige pædagogiske arbejde med bl.a. sprog og digitale medier.

Læs mere: Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag


PAV

Formål
Formålet med projekt PAV (”På Vej i Arbejde”) var at udvikle og afprøve et fjernundervisningskoncept til undervisningen i dansk som andetsprog, så dele af undervisningen kunne foregå i lokalområdet og på arbejdspladserne.

Læs mere: PAV


Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring

Formål
Formålet med projektet var at udvikle metoder til at gennemføre arbejdspladsrelateret sprogundervisning for medarbejdere, mens de er på arbejdspladsen. Social- og sundhedsområdet (sosu) blev valgt som indsatsområde, fordi det er en branche, som rekrutterer mange tosprogede.

Læs mere: Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring


dsa-com

Formål
Projektets mål var at styrke undervisningen på indvandrerområdet ved at udvikle et webbaseret læ­rings­univers (dsa-com – dansk som andetsprog-community). Læringsuniverset skulle omfatte fjernundervisnings­materialer til undervisning i dansk som andetsprog og mulighed for kommunikation og vidensdeling.

Læs mere: dsa-com


Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability

 

Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.

Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability


V-PAL

Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.

Læs mere: V-PAL


Det Mobile Sproglaboratorium

Formål
Formålet med projektet var at udvikle et mobilt sproglaboratorium.Laboratoriets sigte er at tilbyde voksnetosprogede nye muligheder for tilegnelse af dansk hverdags- og arbejdssamtale, f.eks. samtaler i børnehaven, med naboer, på arbejdspladsen, i kantinen, med arbejdsgiveren og med kunder.

Læs mere: Det Mobile Sproglaboratorium


Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)

Formål
Formålet var at fremme kendskabet til og brugen af computere og informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen af unge og voksne.

Læs mere: Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)


QuaMMELOT

Formål

Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.

Læs mere: QuaMMELOT

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.