Slots, live casino, bets and much more at https://carriagemuseumlibrary.org/
Kapow Casino byder på en skatkammer af over 500 betagende spil, fra klassiske slots til moderne videospil og progressive jackpots, der kan forvandle dine spildrømme til virkelighed.

Projekter


Language & Culture Explorers Club

Formål
Formålet var at motivere unge voksne til at lære germanske og baltiske sprog samt til at udforske forskellige europæiske kulturer.

Læs mere: Language & Culture Explorers Club


Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted

Formål

Formålet med projektet var at videreudvikle Udtaleværkstedet i http://www.dansk.nu/ med animationer af alle danske enkeltlyde, øvelser i dialoger og et lærerværktøj til at producere egne udtaleøvelser.

Læs mere: Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted


E-nordisk nettverk

Formål
Formålet var at etablere et netværk i de nordisk-baltiske lande for at udveksle erfaringer og viden om undervisningsmetoder inden for e-læring af nordiske sprog.

Læs mere: E-nordisk nettverk


MobiDic - Den Mobile Ordbog

Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.

Læs mere: MobiDic - Den Mobile Ordbog


Hunt for Europe

Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.

Læs mere: Hunt for Europe


Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)

Formål
Projektet var målrettet flygtninge og andre udsatte grupper i Slovakiet. Formålet var at fremme disse gruppers integration på arbejdsmarkedet ved brug af e-læringsredskaber.

Læs mere: Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)


E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)

Formål
Projektet havde til formål at støtte voksne uden uddannelse ved at give dem en mulighed for at udvikle deres IT-færdigheder og for at øge deres viden om europæisk kultur og arbejdsmarked.

Læs mere: E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)


Dansk Dagligliv på Video (DDV)

Formål
Projektets formål var at udvikle et materiale til at formidle en grundlæggende forståelse for, hvad det vil sige at være dansker. Målgruppen for materialet er etniske minoriteter med begrænset kontakt til danskere og dansk dagligliv.

Læs mere: Dansk Dagligliv på Video (DDV)


MobiSticks

Formål
Projektet ønskede at udforske mulighederne med at anvende 2D-koder i undervisning og formidling. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).

Læs mere: MobiSticks


Mobil Efteruddannelse

Formål
Mobil Efteruddannelse havde til formål at udvikle og afprøve innovative uddannelsesforløb baseret på digitale værktøjer. Målgruppen var medarbejdere i små og mellemstore virksomheder i Region Syddanmark. Ved at bruge de digitale værktøjer fik regionens virksomheder mulighed for at tilbyde deres medarbejdere en kompetenceudvikling, der imødekommer behovene for praksisnær, fleksibel og livslang læring.

Læs mere: Mobil Efteruddannelse


Medics on the Move

Formål
Medics on the Move (MoM) havde til formål at give sundhedsfagligt personale, der arbejder i udlandet, sproglige værktøjer og støtte til at fungere effektivt på deres nye arbejdsplads.

Læs mere: Medics on the Move


Dansksimulatoren

Formål
Formålet med projektet var at udvikle et virtuelt 3D-spilunivers, der kan hjælpe fremmedsprogede med at lære dansk sprog og kultur.

Læs mere: Dansksimulatoren


MobiSticks på Arbejde

Formål
Formålet med projektet var at afprøve MobiSticks-koder i en virksomhedsrelateret sammenhæng. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).

Læs mere: MobiSticks på Arbejde


Undervisningsteknologi i Bevægelse

Formål
Formålet med projektet var at opkvalificere lærere til at bruge teknologi i undervisningen, til at afprøve digitale materialer og værktøjer på forskellige målgrupper samt til at opsamle og udbrede erfaringer.

Læs mere: Undervisningsteknologi i Bevægelse


Stol på ingen! - Rænkespil i Kongens Kolding

Formål
I ”Stol på ingen!” blev der udviklet en digital renæssancekrimi.  Målet var at skabe en blanding af en anderledes historisk byvandring og en dramatisk krimifortælling, hvor brugeren selv er detektiven, der samler trådene i opklaringen af krimiens gåder ved hjælp sin mobiltelefon.

Læs mere: Stol på ingen! - Rænkespil i Kongens Kolding


Jelling – riget og regenten

Formål

Formålet med projektet var at udvikle et online undervisningsmateriale til folkeskolens 3.-5. klasser om kong Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg.

Læs mere: Jelling – riget og regenten


Online Dansk

Formål
Online Dansk udviklede et e-læringsmateriale til brug for læring af dansk som andetsprog. Det retter sig mod udenlandske arbejdstagere og deres familier.

Læs mere: Online Dansk


Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie

Formål

Formålet med projektet var at skabe hovedsageligt digital formidling af Søren Kierkegaard for begyndere i anledningen af 200-året for hans fødsel. Formidlingen skete via forskellige platforme (Layar Augmented Reality, YouTube, Facebook, iBook og en klassisk papirudgave). 

Læs mere: Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie


KidSim

 

Formål
Projektets formål er at omdanne Dansksimulatoren til også at kunne benyttes af børn, der modtager undervisning i dansk som andetsprog i den almindelige undervisning såvel som i modtageklasser.

Læs mere: KidSim


Pilotforløb - skolekurser

Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.

Læs mere: Pilotforløb - skolekurser


AsylDansk

Formål
Formålet med projekt AsylDansk er at etablere en IT-læringsklynge på hhv. Thyregod og Jelling Asylcenter, hvor beboerne kan begynde at tilegne sig viden om det danske sprog, samt kulturen, gennem spillet ”Jagten på Arnestedet”.

Læs mere: AsylDansk


Det Mobile Vejle

Formål
Det Mobile Vejle er et netværk, som VIFIN i 2008 har taget initiativ til at danne på baggrund af de erfaringer, vi har opnået med mobiltelefoner og læring i en række projekter.

Læs mere: Det Mobile Vejle


StartDansk

 

Formål
Formålet med StartDansk er at tilbyde kursister på sprogcentrenes Danskuddannelse 1, modul 1 og 2, et relevant, enkelt og voksenrelateret it-materiale, der støtter såvel den dansksproglige tilegnelse som udvikling af digitale færdigheder.

Læs mere: StartDansk


KomSim

Formål
Formålet med KomSim (KommunikationsSimulatoren) er at teste, om den teknologi, der benyttes i Dansksimulator-platformen, også med succes kan anvendes til genoptræning af talesproget hos senhjerneskadede.

Læs mere: KomSim


WorkSim

Formål
Formålet med WorkSim er at udvikle arbejdsmarkedsrettede danskundervisningsmoduler, der kan bruges af såvel herboende som tilkommende voksne indvandrere.

Læs mere: WorkSim

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.