Pilotforløb - skolekurser
Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.
Aktiviteter
I forbindelse med projektet afvikles forskelligartede udviklingsforløb på de forskellige skoler. Det gælder både i forhold til indhold og form, dog vil der i alle tilfælde være tale om udvikling af undervisningsmetoder med inddragelse af digitale medier. Såvel indhold som kursusform fastlægges i et samarbejde mellem skoleleder, de deltagende lærere og konsulenter fra VIFIN.
Alt efter de lokale forhold og behov kan der være tale om:
- Traditionelle workshopper, hvor underviserne klædes på i forhold til brug af digitale medier, der efterfølgende anvendes i undervisningen
- Fælles afprøvning af nye medier/undervisningsmetoder, hvor konsulenterne fra VIFIN har en aktiv rolle i den konkrete undervisning
- Forløb planlagt i fællesskab og gennemført af lærere, men med konsulenter fra VIFIN på sidelinjen til at yde teknisk assistance og komme med læringsmæssigt input i forhold til det observerede
- Fælles kurser for elever/kursister og lærere, der så efterfølgende vurderer læringsmæssige muligheder
- Andet, der viser sig i løbet af projektet
Forløbene evalueres af evalueringskonsulenter fra VIFIN. Der vil blive set på udbytte for de involverede lærere, de deltagende hold og klasser og blive evalueret på kursusmodeller.
Forløbene beskrives efterfølgende og deles via VIFINs hjemmeside, på de involverede skolers intranet og om muligt i relevante fagblade.
Pilotkurserne afvikles i 2015 og afsluttes med forløbsbeskrivelser og udbud af nye kurser ultimo 2015.
Partnerskab
I projektet deltager:
- Vinding Skole
- Grejsdal Skole
- Sprogcenter Vejle
- Give Uddannelsescenter
- VIFIN
Finansiering
Projektet er støttet af Uddannelse og Læring i Vejle Kommune.
Mere information
For yderligere information, kontakt: Anne Charlotte Petersen,
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.