Slots, live casino, bets and much more at https://carriagemuseumlibrary.org/
Kapow Casino byder på en skatkammer af over 500 betagende spil, fra klassiske slots til moderne videospil og progressive jackpots, der kan forvandle dine spildrømme til virkelighed.

Læring med IT - Afsluttede


Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability

 

Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.

Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability


V-PAL

Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.

Læs mere: V-PAL


QuaMMELOT

Formål

Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.

Læs mere: QuaMMELOT


Hunt for Europe

Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.

Læs mere: Hunt for Europe


WorkSim

Formål
Formålet med WorkSim er at udvikle arbejdsmarkedsrettede danskundervisningsmoduler, der kan bruges af såvel herboende som tilkommende voksne indvandrere.

Læs mere: WorkSim


StartDansk

 

Formål
Formålet med StartDansk er at tilbyde kursister på sprogcentrenes Danskuddannelse 1, modul 1 og 2, et relevant, enkelt og voksenrelateret it-materiale, der støtter såvel den dansksproglige tilegnelse som udvikling af digitale færdigheder.

Læs mere: StartDansk


AsylDansk

Formål
Formålet med projekt AsylDansk er at etablere en IT-læringsklynge på hhv. Thyregod og Jelling Asylcenter, hvor beboerne kan begynde at tilegne sig viden om det danske sprog, samt kulturen, gennem spillet ”Jagten på Arnestedet”.

Læs mere: AsylDansk


Pilotforløb - skolekurser

Formål
”Pilotforløb - skolekurser” er et samarbejde mellem VIFIN, Vinding Skole, Grejsdal Skole, Sprogcenter Vejle og Give Uddannelsescenter. Målet er at sikre kompetenceudvikling på de respektive skoler og udvikling af nye kurser og kursusformer i VIFIN.

Læs mere: Pilotforløb - skolekurser


KomSim

Formål
Formålet med KomSim (KommunikationsSimulatoren) er at teste, om den teknologi, der benyttes i Dansksimulator-platformen, også med succes kan anvendes til genoptræning af talesproget hos senhjerneskadede.

Læs mere: KomSim


KidSim

 

Formål
Projektets formål er at omdanne Dansksimulatoren til også at kunne benyttes af børn, der modtager undervisning i dansk som andetsprog i den almindelige undervisning såvel som i modtageklasser.

Læs mere: KidSim


Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie

Formål

Formålet med projektet var at skabe hovedsageligt digital formidling af Søren Kierkegaard for begyndere i anledningen af 200-året for hans fødsel. Formidlingen skete via forskellige platforme (Layar Augmented Reality, YouTube, Facebook, iBook og en klassisk papirudgave). 

Læs mere: Søren Kierkegaard – et kærlighedsmysterie


Jelling – riget og regenten

Formål

Formålet med projektet var at udvikle et online undervisningsmateriale til folkeskolens 3.-5. klasser om kong Harald Blåtand og hans søn Svend Tveskæg.

Læs mere: Jelling – riget og regenten


Dansksimulatoren

Formål
Formålet med projektet var at udvikle et virtuelt 3D-spilunivers, der kan hjælpe fremmedsprogede med at lære dansk sprog og kultur.

Læs mere: Dansksimulatoren


Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)

Formål
Formålet var at fremme kendskabet til og brugen af computere og informations- og kommunikationsteknologi (IKT) i undervisningen af unge og voksne.

Læs mere: Promoting ICT Learning Processes in Europe (PILPE)


Medics on the Move

Formål
Medics on the Move (MoM) havde til formål at give sundhedsfagligt personale, der arbejder i udlandet, sproglige værktøjer og støtte til at fungere effektivt på deres nye arbejdsplads.

Læs mere: Medics on the Move


Language & Culture Explorers Club

Formål
Formålet var at motivere unge voksne til at lære germanske og baltiske sprog samt til at udforske forskellige europæiske kulturer.

Læs mere: Language & Culture Explorers Club


Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)

Formål
Projektet var målrettet flygtninge og andre udsatte grupper i Slovakiet. Formålet var at fremme disse gruppers integration på arbejdsmarkedet ved brug af e-læringsredskaber.

Læs mere: Labour Market Inclusion through E-Learning for Vulnerable Groups (LMIEL)


E-nordisk nettverk

Formål
Formålet var at etablere et netværk i de nordisk-baltiske lande for at udveksle erfaringer og viden om undervisningsmetoder inden for e-læring af nordiske sprog.

Læs mere: E-nordisk nettverk


E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)

Formål
Projektet havde til formål at støtte voksne uden uddannelse ved at give dem en mulighed for at udvikle deres IT-færdigheder og for at øge deres viden om europæisk kultur og arbejdsmarked.

Læs mere: E-learning to Live in a Dynamic Europe (ELLDE)


Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted

Formål

Formålet med projektet var at videreudvikle Udtaleværkstedet i http://www.dansk.nu/ med animationer af alle danske enkeltlyde, øvelser i dialoger og et lærerværktøj til at producere egne udtaleøvelser.

Læs mere: Animerede enkeltlyde, dialoger og udtaleværksted


Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring

Formål
Formålet med projektet var at udvikle metoder til at gennemføre arbejdspladsrelateret sprogundervisning for medarbejdere, mens de er på arbejdspladsen. Social- og sundhedsområdet (sosu) blev valgt som indsatsområde, fordi det er en branche, som rekrutterer mange tosprogede.

Læs mere: Sprogundervisning for tosprogede medarbejdere via synkron e-læring


PAV

Formål
Formålet med projekt PAV (”På Vej i Arbejde”) var at udvikle og afprøve et fjernundervisningskoncept til undervisningen i dansk som andetsprog, så dele af undervisningen kunne foregå i lokalområdet og på arbejdspladserne.

Læs mere: PAV


MobiSticks

Formål
Projektet ønskede at udforske mulighederne med at anvende 2D-koder i undervisning og formidling. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).

Læs mere: MobiSticks


MobiSticks på Arbejde

Formål
Formålet med projektet var at afprøve MobiSticks-koder i en virksomhedsrelateret sammenhæng. MobiSticks er 2D-koder, som scannes med kameraet på en mobiltelefon og henviser til en hjemmeside eller et materiale (tekst, lyd, billede, video, pdf-fil).

Læs mere: MobiSticks på Arbejde


MobiDic - Den Mobile Ordbog

Formål
Formålet med projektet var at udvikle mini-ordbøger til udenlandske arbejdstagere. Ordbøgerne er til arbejdstagere, som taler polsk, tysk eller engelsk.

Læs mere: MobiDic - Den Mobile Ordbog

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.