Børn og unge
Trykte publikationer kan rekvireres ved henvendelse til VIFIN:
Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
: 7681 3880
Publikationerne er gratis, medmindre andet er anført.
For alle trykte publikationer gælder det, at der skal betale porto for forsendelse.
Sprog fra vuggen
Sprog fra vuggen (2008) – bog og tilhørende CD med vuggeviser fra Tyrkiet, Danmark, Grækenland, Tjekkiet, England, Italien og Rumænien samt CD-ROM med interaktive læringsspil og animerede vuggeviser.
Practical Guide
Practical Guide – Police’s Itineraries in the Multi-Professional Network for the Prevention of Juvenile Delinquency (2010)
Ungeundersøgelse
Ungeundersøgelse – Vejle ’09 (2010) – er en kvantitativ undersøgelse af trivsel, sundhedsadfærd, spillevaner, lovovertrædelser, sexvaner og uddannelsesvalg blandt de ældste folkeskoleelever og de yngste elever på ungdomsuddannelserne i Vejle Kommune.
Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter
Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter (2009). Projektet, der blev gennemført af SSP Vejle, benyttede en involverende og opsøgende socialpædagogisk metode til at skabe kontakten til de unge etniske minoriteter og deres familier.
Læs mere: Evaluering af Etniske opsøger unge etniske minoriteter
Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering
Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering (2009).Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Læs mere: Tjansen. Evaluering af tredje projektår og slutevaluering
Lektiebogen
Lektiebogen (2008) – giver information om de muligheder, der findes for at støtte børn og unge i deres lektielæsning.
Evaluering. Tjansen – principper og metoder
Evaluering. Tjansen – principper og metoder (2007). Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken
Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken (2007). På baggrund af de forhold der begrundede ansættelsen af en socialfaglig medarbejder, fokuserer rapporten på, hvordan medarbejdere på skolen og i institutionerne samt samarbejdsparter på Nørremarken oplevede den socialfaglige medarbejders indsats.
Læs mere: Evaluering. Den socialfaglige funktion på Nørremarken
Unges trivsel og sundhedsadfærd
Unges trivsel og sundhedsadfærd (2007) – er en kvantitativ undersøgelse af trivsel og sundhedsadfærd blandt unge mellem 13 og 20 år i Vejle Kommune.
Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge
Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge (2006). Projektet består af tre dele: Lommepengeprojekt for unge i alderen 13-14 år i Løget By og på Nørremarken;
Læs mere: Evaluering. Tjansen – et job- og uddannelsesprojekt for unge
Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen
Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen (2006)
Læs mere: Evaluering. Modtageklassestrukturen ved Vejle Kommunale Skolevæsen
Evaluering. Lektiecafeen på Nørremarksskolen
Evaluering. Lektiecafeen på Nørremarksskolen (2005) – undersøger lektiecafeens struktur, processer og resultater.
Se evaluering her.
Dannelse i en digital og global verden
Dannelse i en digital og global verden – digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces (2015). Af Klaus Thestrup, Maren Pilegård Andersen, Carsten Jessen, Jacob Knudsen og Kjetil Sandvik.
Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag
Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag – et inspirationskatalog for dagtilbud (2018) – er baseret på et aktionslæringsprojekt støttet af BUPL’s Udviklingspulje, gennemført i perioden 2017-2018.
Læs mere: Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag
Inspirationskatalog. Dannelse gennem filosofiske samtaler – et fundament for fremtidens børn
Inspirationskatalog. Dannelse gennem filosofiske samtaler – et fundament for fremtidens børn (2019) – er en samling af korte beskrivelser af aktiviteter til at skabe tidlig læring og dannelse, afprøvet i daginstitutioner i Vejle.