Learning by Doing

Formål
Formålet var at udveksle erfaringer mellem partnerlandene om de bedste metoder (”best practices”) til integration af udlændinge i det lokale samfund, med fokus på integration på arbejdsmarkedet.

Aktiviteter
Udvekslingen af erfaringer førte til udgivelse af en publikation, som samlede ”best practices” fra partnerlandene. Der blev også gennemført en undersøgelse for at identificere arbejdsgiveres forventninger til udlændinges sproglige niveau og forståelse af værdier og regler på arbejdspladsen. Desuden skulle undersøgelsen finde frem til, hvilke barrierer der findes i forhold til både indlæring af og undervisning i et andetsprog.

Partnerskab
Partnerne var:

  • Adult Education Institute of Vantaa, Finland
  • Frankrig: Rocher de Guyenne Learning Center, Frankrig
  • Strand Adult Education Centre, Norge
  • SOZE, Society of Citizens Assisting Migrants; Tjekkiet
  • Rural Adult Education of Prignitz-Havelland e.V., Tyskland
  • VIFIN, Danmark (koordinator)

Finansiering
Projektet var støttet af EU’s Sokrates-program - Grundtvig 2 Læringspartnerskaber. Det blev gennemført i 2003-2006.

Mere information
Publikationen Learning by Doing – Best Practices on Integration of Migrants to the Labour Market og rapporten for den danske del af den gennemførte undersøgelse kan downloades under Ressourcer.

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.