Igangværende projekter


SEEDS

Formål
Projektet SEEDS (Social Entrepreneurship Empowering Development in Preschools) har til formål at udvikle en europæisk pædagogik rettet mod det 21. århundrede og de kompetencer, vores børn får brug for at lære for at kunne være velfungerende borgere og individer i fremtidens samfund.

Læs mere: SEEDS


Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools

Formål
Stronger Together – Prevention of Radicalization in Schools vil hjælpe med at forebygge radikalisering blandt elever i 10-12-årsalderen ved at udvikle et undervisningsmateriale, der består af fem moduler og et digitalt brætspil.

Læs mere: Stronger Together - Prevention of Radicalization in Schools


MESI

Formål
MESI (Migrant Entrepreneurship for Social Inclusion) har til formål at give vejledere, undervisere og andre fagfolk kompetencer og værktøjer til at engagere og støtte flygtninge og indvandrere i at blive iværksættere. Blandt andet skal fagfolkene have større viden om udformning af opsøgende aktiviteter.

Læs mere: MESI


IRENE

 

Formål
IRENE (Increase the empoweRment of adults and migrants with spEcific learNing disordErs) har til formål at strukturere og afprøve en metode, der gennem selvstudier skal lette læring af et fremmed- eller andetsprog hos voksne med indlæringsvanskeligheder, herunder indvandrere.

Læs mere: IRENE


Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability

Formål
Projektet vil afprøve Virtual Reality-teknologien som metode til at øge flygtninge og indvandreres sproglæring og digitale kompetencer.

Læs mere: Work-VR - Piloting Virtual Reality for Language Learning in the Context of Employability


V-PAL

Formål
V-PAL (Video-Based Peer Practice Among Language Teachers) vil gøre det muligt for sprogundervisere at bruge videooptagelser i deres kompetenceudvikling og kvalitetsforbedring af deres undervisning. Målgruppen er lærere, som underviser voksne i andet- eller fremmedsprog.

Læs mere: V-PAL


KNOW-HUBs

Formål
Projektet videreudvikler og tester konceptet ”3M: Mødested, Mediator, Motor” som en metode til at gøre voksenuddannelsescentre til videns- og innovationscentre i landdistrikter.

Læs mere: KNOW-HUBs


ELAINE 2.0

Formål
Formålet med projektet er, at praktikere inden for integrationsområdet får ny viden, deler erfaringer om integrationspraksis og får inspiration til nye løsninger på integrationsudfordringer både på europæisk og lokalt plan. Samlet set vil projektet bidrage til bedre muligheder for integration af flygtninge og indvandrere på europæisk og lokalt plan.

Læs mere: ELAINE 2.0


Skolen for alle

Formål
”Skolen for alle” er et pilotprojekt, der har fokus på forældre, som har dansk som andetsprog, og som har børn, der går eller skal gå i skole. Projektet skal støtte forældrene i at forstå den danske skolemodel og i at kommunikere med skolen. 

Læs mere: Skolen for alle


QuaMMELOT

Formål

Formålet med QuaMMELOT (Qualification for Minor Migrants Education and Learning Open access - Online Teacher-training) er at indsamle viden og udvikle undervisningsværktøjer til inklusion af nyankomne tosprogede elever i almene klasser.

Læs mere: QuaMMELOT


AMARE-EU



Formål
AMARE-EU (Adoption of Multicultural Approaches towards Resilience Enhancement in EU) har til formål at skabe opmærksomhed om byers resiliens og udvikle konkrete løsninger til at involvere og informere de borgere, der grundet sociale, sproglige, økonomiske og kulturelle faktorer er i alvorlig risiko i tilfælde af en naturkatastrofe.

Læs mere: AMARE-EU


APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities

Formål

Muligheden for som borger at bevæge sig mellem EU-medlemslandene er en høj prioritet for EU. For at gøre det nemt at finde information om den by, man flytter til, vil projektet APProach lancere en mobil-app.

Læs mere: APProach – connecting EU mobile citizens with their welcoming cities


Shaping Fair Cities

Formål

Shaping Fair Cities - integrating Agenda 2030 within local policies in times of great migration and refugees flows. A campaign and advocacy project led and implemented by LAs.

Formålet med projektet er at bidrage til at fremme forståelsen af de lokale myndigheders og borgernes forskellige roller og ansvar ift. den omkringliggende verden og for bæredygtig udvikling. 

Læs mere: Shaping Fair Cities


MAMBA

I projekt MAMBA vil Vejle Kommune og 14 andre europæiske partnere arbejde med at forbedre mobiliteten i landdistrikterne.

I landdistrikterne bliver mulighederne for offentlig transport færre og færre og på baggrund af de demografiske ændringer vil denne situation fortsat forringes i de kommende år.

Læs mere: MAMBA


Signs Go North

Formål
Signs go North arbejder overordnet med at udvikle en innovativ model til at styrke kulturel diversitet og social inklusion. Via visuelle repræsentationer og ’digital storytelling’ vil nyankomne flygtninge og immigranter få en indgang til sprog og kultur, ligesom lokalbefolkningen vil blive introduceret til de nyankomnes kulturer og sprog.

Læs mere: Signs Go North


Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag

Formål
Projektet ”Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag” vil styrke forældresamarbejdet i  daginstitutionen Bullerbo og derigennem styrke det daglige pædagogiske arbejde med bl.a. sprog og digitale medier.

Læs mere: Nye veje i forældresamarbejde i en flersproget hverdag


Hunt for Europe

Formål
EUROSIM (Hunt for Europe: Using Language Simulator in Culture & Language Integrated Learning) har til formål at støtte op om og styrke læringen af forskellige europæiske sprog og kulturer, og promovere europæiske sprog og kulturel forskelligartethed.

Læs mere: Hunt for Europe


CRISCO

 

Formål
Formålet med CRISCO (Crossroad of the Regions – fostering involvement of all citizens in local life to improve social cohesion) er at skabe og inspirere til initiativer, der kan fremme social inklusion, ved at styrke den gensidige forståelse og interkulturelle dialog, bl.a. gennem en højere grad af involvering af alle borgere i lokalsamfundet.

Læs mere: CRISCO


EPICURO

Formål
EPICURO (European Partnership for Innovative Cities within an Urban Resilience Outlook) er et projekt, der vil styrke byers resiliens, bl.a. med udgangspunkt i FN’s internationale strategi for katastrofereduktion.

Læs mere: EPICURO


The Learning Society

Formål
Formålet med projektet er at etablere et tværsektorielt og tværregionalt samarbejde mellem partnere i Island, Norge, Danmark og Estland. Partnerne vil eksperimentere med at udvikle nye, resiliente og mere fleksible og justerbare læringsformater, som passer til det fremtidige samfunds forhold, hvor livslang læring er endnu mere nødvendig, end det er i dag.

Læs mere: The Learning Society


Welcome

Formål

Formålet med projektet Welcome (Welcome to Universities and Higher Education) er skabe bedre adgang til længere videregående uddannelser for flygtninge, som allerede har uddannelse eller kvalifikationer fra deres hjemlande. 

Læs mere: Welcome


EMBRACE

Formål

Projektet EMBRACE (Enhancement of Migrants aBilities and Recognition of their Acquired Competences, in Europe) vil udvikle og afprøve en metode til at identificere og validere færdigheder og kompetencer erhvervet af indvandrere i deres hjemlande, særligt inden for fødevare- og landbrugsområdet.

Læs mere: EMBRACE


EVA

Formål

Formålet med EVA (A European Entrepreneurship VET Model and Assessment Framework for Ethnic Minorities) er at udvikle redskaber til kompetenceafdækning og -udvikling af flygtninge/indvandrere, der ønsker at starte deres egen virksomhed.

Læs mere: EVA


MigrAID

Formål
Formålet med MigrAID (Educating Social Partners Towards Ethnic Diversity in SMEs) er at hjælpe sociale aktører, bl.a. fagforeninger og arbejdsgiverforeninger, til at få mere og bedre viden om etnisk diversitet på arbejdsmarkedet og om, hvordan de kan håndtere ulighed og konflikter som følge deraf.

Læs mere: MigrAID


Digitalt - det er for børn

Formål
'Digitalt - det er for børn' er et projekt om brug af digitale medier i daginstitutioner, bl.a med fokus på kompetenceudvikling hos pædagoger, afprøvninger af ideer til forløb, udvikling af skabeloner til forløb, erfaringsopsamling og vidensdeling samt netværksopbygning.

Læs mere: Digitalt - det er for børn

Kontakt

  • Banegårdspladsen 6, 1. sal, 7100 Vejle
  • +45 7681 3880
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.