Flot 2. plads til projekt fra VIFIN i international e-læringskonkurrence

V-PAL (Videobased Peer Practice among Language Teachers) røg helt til tops, da tredje og sidste runde af 6th e-Learning Excellence Award 2020 løb af stablen med præsentation af de 17 projekter fra hele verden, der var kommet gennem både første og andet udskillelsesløb.

Anne Charlotte Petersen, VIFIN, der sammen med Nicolai Seest, &LEARNING præsenterede projektet på vegne af det samlede europæiske team fra Danmark, Tyskland, Rumænien og Cypern siger: “Niveauet var rigtig højt i år! VIFIN deltog også i afsluttende runde sidste år, men der var ingen tvivl om, at COVID-19 har sat sit præg på konkurrencen. Langt flere havde budt ind i år (47 projekter blev sendt ind tilbage i maj) og langt flere var med i afsluttende runde- og niveauet højt!”

De fire dommere fra University of Hertfords (GB) , University of Surrey (GB), Universidad Andres Bello in Santiago (Chile), og University of British Columbia (Canada) gav da også udtryk for, at de havde været på arbejde både med at skære feltet ned til de tre finalister og at vælge vinderen.

“I så stærkt et felt er vi super stolte af at være nået så langt,” siger Anne Charlotte Petersen. “Min personlige favorit var faktisk vinderen, Ekkehard Altenburger, Hong Kong Baptist University. Hans arbejde med at omforme sin skulpturundervisning til onlineundervisning via WatchApp var dybt inspirerende. Han udnyttede med sikkerhed potentialet i at arbejde med et medie, som de unge føler sig hjemme i, formåede at strukturere sin undervisning på bedste vis i forhold til at sikre nærvær, vedkommenhed og overskuelighed - og så var hans undervisningsmetode bare super inspirerende.“


Se video om V-PAL:


V-PAL (Videobased Peer Practice among Language Teachers):
 


e-Learning Excellence Award:


Fakta om VIFIN:

VIFIN er stiftet i 2002.

Arbejder bl.a. med e-læringsplatforme inden for sprogundervisningen.

Har udviklet: